Begravelsesguiden.dk ApS

Begravelsesguide.dk så sit lys tilbage i 2012. Her opstod ideen, da Begravelsesguidens stifter havde en dårlig behandling og oplevelse med en bedemand i forbindelse med en begravelse. Men da papirerne ligesom var underskrevet, så var ikke meget at gøre end at bare følge med. Den dårlig oplevelse indebar blandt andet en usympatisk bedemand, som også var grov. Men det var ikke alt. Bedemanden formåede at bytte rundt på urnen og da der efterfølgende blev forlangt, at han skulle råde bod på det, så ville han kun mod en yderligere høj betaling. Efterfølgende kom ideen til Begravelsesguiden. Denne oplevelse skulle ikke ske for andre og det skulle gøres klart hvilke bedemænd, der var behagelig at arbejde med og hvor priserne var tilgængelig og lige til at forstå.


Hvad tilbyder Begravelsesguiden.dk?

Begravelsesguiden.dk er din hjælp i en svær tid, hvor hverdagene står med planlægning af begravelse, sorgen er stor og det hele virker uoverskueligt. Derfor finder du hjælp til alt inden for rådgivning af de rette valg i forbindelse med en begravelse, hjælp til udvælgelse af den rette bedemænd eller juridisk hjælp. Det kan være juridisk hjælp i forbindelse med et pludselig dødfald, hvor du arver et bo med mange aktiver og som nu skal værdiansættes. Grunden kan være mange og Begravelsesguiden.dk står altid til at rådighed, når det kommer til at spørgsmål ifm. med begravelse. Flere har benyttet sig af dem og har fundet det værdifuldt, da det er fakta, at overskuddet ikke er på det højeste, når man står midt i et dødsfald af en pårørende.

Hvordan udvælger Begravelsesguiden bedemænd?

Begravelsesguiden.dk arbejder tæt med landsdækkende hjælpeorganisationer samt bedemænd der udmærker sig i både service og pris. Men hvordan bliver de egentlig udvalgt? Begravelsesguiden har en række kriterier, som bedemændene skal lave op til, for at de kan anbefales.
De kriterier indebærer bl.a:

  • Hjemmesiden skal indeholde priser, der giver et overblik over, hvad der kan forventes.
  • Priser skal også kunne oplyses på både telefon og mail.
  • Variationen mellem prisoverslag og slutrening skal stemme overens.
  • Første samtale er gratis og du kører ud uden betaling.
  • Statistisk set (sammenlignet med andre) skal din pris være inden for normalen
  • Du er forstående og imødekommende over for mulige kunder.
  • Punktlighed er en stor del af din service
  • Bedemanden skal have positiv omtale online
  • Bedemændene og ansatte skal have ren straffeattest
Begravelsesguiden.dk ApS 
Overgaden Neden Vandet 9C, 414 København K
Daniel Hansen, Stifter
www.begravelsesguiden.dk/